Laboratory of Information Systems and Technology focuses on development of Information Systems, among others Enterprise Systems, Business Process Management, Business Modelling, Data and Knowledge Management, and Information Systems Management. STI Lab is also expected to be a container for various research expertise Information systems ranging from strategic aspects, project management, improved business process performance with SI/IT support up to evaluation of IT performance in support of the organization.

Software Engineering Laboratory is a laboratory that performs study, research, develop methods and tools to improve quality software. Software engineering laboratory aims to develop knowledge and skills in producing devices quality software, working professionally in a team, management software, compile documentation, and maintenance and development software.

Laboratory of Information Systems and Technology focuses on development of Information Systems, among others Enterprise Systems, Business Process Management, Business Modelling, Data and Knowledge Management, and Information Systems Management. STI Lab is also expected to be a container for various research expertise Information systems ranging from strategic aspects, project management, improved business process performance with SI/IT support up to evaluation of IT performance in support of the organization.

Visual computing laboratory focuses on two things: computing (computational science) and Graphics (computer vision). Development the field of computing focuses on multi-disciplinary fields that use advanced computing and data analysis to understand and solve complex problems with theory and experiment. Field it combines computational thinking, modern computational methods, the latest devices and technologies for solving non-numerical problems. As for the development of the field of graphics focus on the field interdisciplinary studies that deal with how computers can be made to gain a high level understanding of digital images or videos, including methods for obtaining, processing, analyzing and understanding digital images, and extraction of high-dimensional data from the real world to generate numerical or symbolic information.

Chairman : Guruh Aryotejo, S.Kom., M.Sc.

Secretary : -

Laboratory : Beni Nugroho

Laboratory : Rizqi Hadi Prawira

  1. E-Learning
  2. KulOn (kuliah online) yang beralamat di http://kulon.undip.ac.id merupakan e-learning yang khusus untuk civitas akademika universitas diponegoro. Dosen dan mahasiswa dapat memanfaatkan KulOn sebagai media pembelajaran online. Setiap dosen memiliki akun untuk login menggunakan username dan password yang unik. Sedangkan mahasiswa dapat mengakses KulOn dengan nomor induk mahasiswa.

  3. Robot
  4. Prodi Teknik Informatika memiliki 2 robot lego yang digunakan oleh laboratorium sistem cerdas program studi Teknik Informatika untuk mengembangan penelitian robotik.

  5. Perpustakaan Fakultas
  6. Perpustakaan Fakultas Sains dan Matematika memiliki alamat web di http://digilib.fsm.undip.ac.id, menyediakan katalog buku secara online. Perpustakaan ini menyediakan buku komputer sebanyak 305 judul dengan total 720 eksemplar. Setiap dosen dan mahasiswa dapat memanfaatkan perpustakaan tersebut untuk keperluan belajar dan mengajar.

  7. UPT Perpustakaan Pusat
  8. Perpustakaan pusat Unversitas Diponegoro yang terletak di gedung Widya Puraya dapat dimanfaatkan mahasiswa dan dosen untuk mencari referensi baik buku maupun jurnal. Perpustakaan ini memiliki katalog online yang beralamat di http://digilib.undip.ac.id

  9. Pojok BNI
  10. Pojok BNI merupakan fasilitas yang disediakan oleh PT Bank Negara Indonesia untuk mendukung pengembangan layanan yang ada di UPT Perpustakaan Pusat. Mahasiswa dapat memanfaatkan fasilitas yang ada di dalamnya untuk keperluan belajar seperti buku ilmiah dan populer sebanyak 326 eksemplar, ruangan ber-AC, 8 client untuk koneksi internet, 1 PC server, dan ruang diskusi.

  11. Sampoerna Corner
  12. Pojok BNI merupakan fasilitas yang disediakan oleh PT Bank Negara Sampoerna Corner terletak di Gedung Widya Puraya yang merupakan bagian dari program PT HM Sampoerna Tbk untuk peningkatan pendidikan di Indonesia. Sampoerna Corner menyediakan akses internet dan buku-buku populer.

  13. MSDNAA
  14. MSDNAA merupakan program dari Microsoft yang memungkinkan mahasiswa, dosen, serta staff fakultas untuk mengunduh software gratis dari Microsoft. Mahasiswa dapat memanfaatkan software-software tersebut untuk membuat program pada mata kuliah-mata kuliah yang berhubungan dengan pemrograman seperti Proyek Perangkat Lunak dan Pemrograman Internet.

  15. Server
  16. Prodi telah memiliki server untuk keperluan hosting dan internet. Setiap mahasiswa dapat memiliki account hosting di alamat http://cpanel.if.undip.ac.id

  1. Futsal Indoor Stadium Universitas Diponegoro
  2. Stadion Olahraga Universitas Diponegoro
  3. Lapangan Basket Fakultas Sains dan Matematika Universitas Diponegoro
  4. Lapangan Voli Fakultas Sains dan Matematika Universitas Diponegoro
  1. Rumah Sakit Nasional Diponegoro
  2. Poliklinik Universitas Diponegoro
  3. Masjid Fakultas Sains dan Matematika
  4. Masjid Kampus Universitas Diponegoro
  5. Ruang Akses Internet dan Diskusi (Pojok BNI dan Sampoerna Corner)
  6. WiFi Diseluruh Area Universitas Diponegoro